Okos fogyókúrás cél példa


Megosztás a Facebookon A www. A saját előállítású tartalom szerzői jog tulajdonosa Laczkovich Eszter. Szerző: Laczkovich Eszter -február 25 - A hatékony fogyáshoz és izomfejlesztéshez a szervezetünk működését kell alaposabban kiismernünk, pontosabban azt, hogy mi határozza meg az energiaigényét, és ezt hogyan tudjuk észszerű keretek között befolyásolni.

Miért akarsz lefogyni? – az okos célkitűzés ereje

Tartós fogyás csak a megfelelő anyagcsere-gyorsítással és megfelelő leptin érzékenységgel lehetséges, ezek közül csak az tekinthető fogyás szempontjából előnyösnek, ami a pajzsmirigy aktivitását tartósan növeli, ezt sajnos a legtöbb fogyókúrás ajánlás figyelmen kívül hagyja.

Van, aki a súly megtartásához szükséges testsúlyfüggő kalóriabeviteltől teszi függővé. Az ilyen értelmezés szerint, ha valaki izmot szed fel, és közben zsiradékot ad le, és a tömege nem változik, akkor gyorsul az anyagcseréje, pedig valójában csak az energiaszükséglete nőtt, hiszen az izmok több energiát igényelnek.

Van, aki csak az emésztés sebességétől teszi függővé, pedig lehetne épp gyors anyagcseréje annak is, akinek ritkábban van széklete és fordítva.

A www.zoldhaz.info weboldalon megjelenő teljes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll

Az anyagcsere sebessége jobban definiálható, ha az előbbiek helyett a nyugalmi állapotú zsírmentes izomtömeg 1 kg izomra jutó energiaigényét vesszük alapul. Ha valaki izmot szed fel, és csak ennek megfelelő arányban nő a napi kalóriabevitele, még nem nő az ilyen értelmű anyagcseréjének sebessége.

Ezt az anyagcsere sebességet a szabad T3 és T4 hormonok szintje befolyásolja. Az aktív pajzsmirigyhormonok hatására a szervezet több fehérjét termel és növeli a sejtekben felhasznált oxigén mennyiségét. A fehérjék termelése az izomépítésben és a regenerációban meghatározó.

Keresés űrlap

Egy-egy sérülésből való felépülés, és a sebek gyógyulásának ideje árulkodó az anyagcsere sebességét illetően. Két ember ugyanolyan sérülése esetén általában a gyorsabban gyógyulónak, ugyanolyan edzés esetén a gyorsabban izmosodónak gyorsabb az ilyen értelmű anyagcseréje. A többlet oxigénfelvétel laborvizsgálatok nélkül is megmutatkozik, mégpedig a testhőmérsékletben. Ha nő az oxigénigény, akkor nő a testhőmérséklet.

Két ugyanolyan izomtömeggel rendelkező egészséges ember esetén annak gyorsabb az anyagcseréje, aki nyugalmi állapotban több energiát használ el, és általában annak magasabb a maghőmérséklete.

Hogyan lehet kitűzni a fogyás céljait

Mj: Nyilván testedzés kapcsán is nő az oxigénigény, így az anyagcsere valódi sebességét csak nyugalmi állapotban érdemes nézni. Bizonyos betegségek esetén is nőhet a testhőmérséklet, ilyen esetben csak az aktív és reverz pajzsmirigyhormonok szintjének mérése lehet segítség.

A cikk további részében erre az értelmezésre gondolok, ha az anyagcsere sebességét emlegetem. Egyéntől függően a laborvizsgálatoknál a szabad T3 fT3 a referencia tartomány felső ötödében, negyedében tekinthető tökéletesnek fogyás és izomépítés szempontjából felső harmadában pedig nincs pajzsmirigy alulműködés. Ha a szabad T4 a referenciatartomány felénél több, akkor már van elég alapanyag a szabad T3 előállításához.

Sikertörténetek — sztorik a fogyókúráról Pataki Zita story Először azt szerettem volna, hogy nyolc lombik után kitisztuljon a szervezetem, hogy egyszer az életben csináljak végig egy teljes tisztítókúrát — kezdi fogyása történetét Zita. Éreztem, hogy váltanom kell. Volt, hogy egy hónapig nem ettem húst, de rosszul lettem.

A helyzetet bonyolítja az rT3, azaz a reverz T3 szint is, ez a hormon az fT3-mal versenyre kel a okos fogyókúrás cél példa receptorokért, de nem aktiválja azokat. Azaz aránylag magas fT3 szint mellett is lehet alacsony az anyagcsere sebessége, ha az rT3 aránya magas. Gyors anyagcsere esetén a fogyás nagyon könnyű, hiszen edzésre és az izomtömeg növelésére sokkal jobban reagál a szervezet. Kis izomnövekedés is jelentős kalóriaszükséglet emelkedést okozhat, és az izmok fejlődésének üteme is jóval gyorsabb.

Ennek az ideális állapotnak a kialakítására kaphatunk ötleteket a cikkben.

Ezt a szemléletmódot kövesd!

A pajzsmirigy hatása az energiaigényre Valójában a testünk hőmérséklete egy lassú égés következménye. Ezert lélegzünk ki CO2-t és ezért lélegzünk be O2-t. A 100 fogyókúrás tipp dr folyamat a test melegen tartása, és legtöbb hőt a fejünkön keresztül veszíthetjük el. Nem véletlen, hogy a pajzsmirigy-alulműködők annyira hízékonyak, pedig az tömegükhöz képest gyakran nagyon alacsony a kalóriabevitelük.

Ha a pajzsmirigy-alulműködésnek fiziológiás oka van és például nem a pajzsmirigyállomány pusztulásaakkor valamiért energiát akar spórolni a szervezet. Erről később még szót ejtek. A pajzsmirigy-alulműködés általában alacsonyabb testhőmérsékletet okoz, ha egyszerre más betegség nincs jelen.

Ennek fenntartására kevesebb energia is elég, még akkor is, ha csupán 1 fok a különbség. A mozgás tehát általában nem fogyaszt olyan hatékonyan, mint az emelkedett testhő, nem véletlen, hogy néhány lázas nap után akaratlanul is centiket tudhatunk be a fogyásnak. A okos fogyókúrás cél példa állatok például nagyságrendekkel kevesebb energiával és oxigénnel is beérik mint melegvérű társaik, pont a belső égés javának elkerülése miatt.

Nem véletlen tehát, hogy a kopoltyúval rendelkező halak hidegek, mert a vízben oldott oxigén nagyon kevés a levegőhöz képest, ez a mennyiség nem lenne elegendő a test melegen tartásához, és az sem véletlen, hogy a béka sokáig bírja víz alatt az alacsony oxigénigénye miatt, és mind a halak mind az egyéb hidegvérű állatok kevés élelmen eléldegélnek, némelyik kígyó akár hónapokig él anélkül, hogy táplálkozna.

okos fogyókúrás cél példa fogyni szoptató anya

Persze van előnye melegvérűnek lenni, hiszen ez segíti elő a gyors regenerálódásunkat és a téli aktív életképességünket is. Az alacsony pajzsmirigyhormonszint csökkenti tehát a regenerálódási képességet, a porcok, ízületek megújulását, csökkenti a bőrsejtek képződését, a haj növekedését, öregítő hatású, rontja a szellemi és fizikai teljesítményt, így szépészeti és egészségügyi szempontból is nagyon fontos a kellően de nem túlzottan magas pajzsmirigyhormonszint.

okos fogyókúrás cél példa 97,1 fogyás

A testhőmérséklet a pajzsmirigyfunkcióról, így az anyagcsere sebességéről is informálhat tehát. A pajzsmirigy funkció otthon is mérhető mutatója a reggeli testhőmérséklet. Ezt 3 egymást követő napon mérjük reggel, amikor még ki sem szálltunk az ágyból!

A legjobb, ha hagyományos hőmérőt használunk, és legalább 10 percig mérünk. Ha a mért érték átlaga 36,6 °C alatti, akkor pajzsmirigy-alulműködés feltételezhető, ha 37,2 °C feletti, akkor pedig túlműködés. A fogyáshoz ideális a 36, °C körüli érték. A tesztet nem szabad elvégezni menstruáció és ovuláció alatt. Sajnos befolyásolhatják az eredményt a különféle gyógyszerek és megbetegedések, láz, de nagy általánosságban ez egy jó okos fogyókúrás cél példa lehet az anyagcsere sebességének.

Pontos eredményeket pedig a pajzsmirigy laborvizsgálatával kaphatunk.

okos fogyókúrás cél példa fogyás nővérek

MJ: A pajzsmirigy-túlműködés nem tekinthető ideális állapotnak, sőt. Nem véletlen a fogyókúrák kapcsán olyan gyakori jojó effektus, amikor nem csupán a leadott tömeget szedjük vissza zsiradék formájában, hanem gyakran annál is többet.

Nézz be a többi social oldalamra is szuper tartalmakért!

Szélmalomharc tehát önmegtartóztatással, önéheztetésel esetleg anyagcsere-gyorsítónak eladott táplálék-kiegészítőkkel leadni a felesleget. Az ilyen fogyókúrák után egy évvel a legtöbben még nagyobb súllyal zárhatják az ilyen próbálkozásukat, sokuknak esetleg eszébe sem jutva, hogy ez a kalóriamegvonásos diétájuk utólagos következménye csupán.

Tartós megoldást elsősorban a teljes életmódváltás nyújthat. Tökéletes testsúlyt és a megfelelő izomfejlődést leginkább a pajzsmirigy aktiválásával érhetjük el, de az jelentősen különbözik a hagyományos elgondolásoktól.

Mj:  Ép pajzsmirigy hiányában is segíthetjük a megfelelő testsúly kialakítását a cikkben található ötletek megvalósításával, a javulás mértéke ekkor viszont korlátozottabb. Ekkor a pozitív hatás leginkább annak köszönhető, hogy zsírsejtek igf-1 termelése és megnyilvánulása is csökken, ha a cikkben leírt változtatásokkal élünk. Az igf-1 ugyanis növekedési faktorként hat a zsírsejtjeinkre.

Edzéstervek

Szervezetünk ragaszkodik a már elért testsúlyunkhoz Mára már bizonyított tényként tekinthetünk arra, hogy nem működnek a szokásos értelmű kalóriamegvonásos fogyókúrák.

Lefogyni ugyan le tudunk, de ez az állapot legtöbbször csak ideiglenes. A legtöbb esetben pár hónap, nagyon súlyveszteség esetén egy-két év múlva a kiindulási tömegünknél is kövérebbek lehetünk, mert a kalóriamegvonás olyan anyagcsere-változásokat hozhat létre, ami a további gyarapodásunknak kedvezhet. Minden éhezéses szakasz pillanatnyi előnye hátránnyá alakulhat, ha kellően hosszú idő távlatából szemléljük az eseményeket.

okos fogyókúrás cél példa eco slim utasításokat

Ha már elértünk egy bizonyos testsúlyt, akkor a szervezetünk ezt tekinti alapértelmezettnek. Ha súlyos kalóriamegvonással lefogyasztjuk, akkor ezt éhezésnek érzékeli és fokozza a további elhízáshoz vezető "takarékosabb" működését.

SMART célok meghatározása példával

Ez minden éhezéses szakasszal egyre fokozódhat. Átverhetjük a szervezetünket, de nem drasztikus megvonással, hanem az életmódunk teljes megváltoztatásával. Ehhez viszont valóban motiváltnak és következetesnek kell lennünk. A tartós stressz a pajzsmirigy hormonok okos fogyókúrás cél példa miatt tartósan növelheti a hízékonysági hajlamot Az alacsony hízékonysági hajlam elsősorban a pajzsmirigy aktivitásától - és ezzel szoros összefüggésben - a sejtek megfelelő inzulinérzékenységétől függ.

Az inzulinérzékenység határozza meg, hogy egy sejt mennyi energiát tud felvenni a glükózból, a csökkent izulinérzékenység pedig energia-megtakarítási igényt jelent a szervezet részéről, így függ össze a pajzsmirigy T3 szintje a sejtek glükózfelhasználási képességével, az inzulinérzékenységgel. Tartós stressznek nevezzük mindazokat a körülményeket, amelyek tartós stresszhormonszint-növekedést okoznak. Stresszhormonok például a kortizol, az adrenalin és a noradrenalin.

Stressz esetén a magasabb kortizolszint is felelhet többek között azért, hogy csökkentse az izomsejtek vércukorfelvételét és inzulinrezisztenciát alakítson ki, így óvja a létfontosságú szervek pl. Többek között a leptinnel együtt ez a hormon felel az anyagcsere lassításáért az aktív pajzsmirigyhormonok szintjének csökkentésével. A kortizolaz adrenalina noradrenalin a sejtek inzulinérzékenységét egyaránt ronthatja.

  • Miért akarsz lefogyni? - az okos célkitűzés ereje - diétaguru
  • Forró, hogy természetes módon elveszítse a hasi zsírt
  • Fogyás austell ga
  • Hogyan lehet fogyni súlyokkal női

Mj: Nem véletlen tehát, hogy az inzulinrezisztencia vagy cukorbetegségleptinrezisztencia és a pajzsmirigy-alulműködés gyakran együtt jelentkezik. A megnövekedett kortizolszintnek vannak rövidebb, közepes és hosszabb távú következményei: izomgörcsök, fejfájás, alvászavarok, ásványi anyagok ürülése hiszen a veséket túlmunkára kényszerítikatabolizmus izomveszteség, ízületi kopások, fájdalmakpajzsmirigy-alulműködés, csontritkulás, mellékvese kimerülés, cukorbetegség, depresszió, szorongás, rossz immunműködés, magasabb vércukorszint, ásványianyag-hiány, veseproblémák, hormonális zavarok hiszen a sejtek hormonreceptorait gátolja, ez minden hormonra hat, a kortizolra magára is, a nemi hormonokra, az inzulinra, a pajzsmirigyhormonokrasterilitás, menstruációs zavarok.

Ráadásul immunszuppresszív immunelnyomó hatású, így növelheti a rák, a krónikus gyulladások és az autoimmun-betegségek kockázatát.

Áhh, csak hamar, gyorsan legyen valami. Persze, mindenkinek világos, hogy merre tartsa a célkeresztet.

Mj: A megfelelő kortizolszint nem okoz ilyen problémákat, sőt élettani szempontból is nagy jelentőségű, a tartósan magas illetve alacsony kortizolszint káros az egészségre. Minden olyan hatás, ami tartósan stresszt okoz a szervezetben, növelheti a hízékonysági hajlamot a sejtek inzulin-érzékenységének csökkentésével. A kitettségtől függően alakíthat ki inzulinrezisztencia betegséget, cukorbetegséget és pajzsmirigy-alulműködést is.

Összefoglalva tehát: a magas kortizolszint először csökkenti a sejtek inzulinérzékenységét, miközben hat a pajzsmirigyre, csökkenti az anyagcsere sebességét az aktív T3 szint csökkentésével, így növeli a hízékonysági hajlamot, ha ez tartósan így van, akkor kialakulhat a pajzsmirigy-alulműködés is.