Makrók a zsírvesztéshez, Zsírégetés és az anyagcsere


Juhász Péter Sokan kértétek, hogy marha jó volna már valami olyasmiről írni, hogyan is érdemes kajálni!

makrók a zsírvesztéshez

Ezt azért sem egyszerű megválaszolni, mert mint tudjuk, nem mindenkinek jó ugyanaz az étkezési protokoll, van, aki több szénhidrátot tolerál, van, aki kevesebbet, van aki fogyni akar, van, aki izmosodni, van aki gyógyulni… Mindig a céljainknak és sajátosságainknak megfelelően kell enni, ha a kitűzött célt el is szeretnénk érni még ebben az életben!

Az első egy szénhidrát toleráns hölgy egy napja, aki fogyni szeretne szálkásít. A második példa pedig egy szénhidrátot rosszul toleráló úriember én étkezése lesz. Jelenleg én is a strandszezonra készítem fel magam, így számomra is a zsírvesztés az elsődleges cél.

Hogy működik a testünk?

Ezt az étrendet most kb. Mindketten sportolunk, egész intenzíven, így egyrészt ezért, másrészt a kalória deficit miatt, a fehérje fogyasztást magasan tartjuk, megelőzendő a nem kívánatos izom veszteséget.

Csupán a fitneszipar szakzsargonja vagy netán hangzatosabb így? Koránt sem! A fogyás és a testzsírszázalék csökkenés nem egy és ugyanaz. A testzsírszázalék csökkenés nem más, mint testünkön lévő zsírszövetein atrófiája, vagyis zsírvesztés.

Egyikünk sem ezeket a makrókat követi egész évben. Nagyon fontos megjegyezni, hogy az étrendet időről-időre érdemes módosítani, hogy a testünknek legyen mihez alkalmazkodnia újra és újra.

A hatékony zsírégetés elmélete és számításai

Ha valamit megszokott, akkor már nem fog változni, nem lesz olyan inger, ami arra késztesse, hogy fejlődjön, fogyjon, stb. Legjobb egyébként, ha periódikusan változtatod mindkettőt egymással összhangban, hogy egymást erősítve gyorsabban elérd amit kitűzöl magadnak!

Azt gondolom már írnom sem kell, hogy mindketten makrók a zsírvesztéshez és jobbára tejtermék mentesen étkezünk, a cukor pedig nagyon kis hányadát teszi ki a napi szénhidrátbevitelnek! Gimiben pár hetes diétákat tartottam, természetesen nem az egészség jegyében, amitől le is fogytam, de hamarosan viszont láttam a leadott kilókat.

makrók a zsírvesztéshez

Nem sportoltam. Aztán 20 éves korom körül elkezdtem mozogni, 5 éve pedig komolyabban edzeni, később edzővel is.

Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat

Makrók a zsírvesztéshez már nem rántottam bő olajban sem. Az edzések mellett egyre jobban érdekelt a táplálkozás is.

Ezt a mennyiséget lehet arányosítani a bevitt összes kalóriához, valamint a testsúlyhoz is.

Az edzőim folyamatosan azzal tömték a fejem, hogy ne egyek annyi ch-t, ne egyek keményítőt. Betartva ezt viszont állandóan éhes voltam, mégsem makrók a zsírvesztéshez annyit a testem, mint kellett volna.

Kapcsolódó cikkek

Vagy ha drasztikusan minimális ch-t ettem és rengeteg fehérjét, lefogytam ugyan, de bezavart a hormonháztartásomba, nem éreztem jól magam, és semmiképpen nem találtam hosszútávon tartható életmódnak. Aztán felkerestek Petit… ben az edzések mellett életmódot váltottam, mely hosszú távon is tartható.

Persze sok tervezést igényel, azóta is voltak botlások, de úgy érzem ez egy olyan rendszer, aminek a tartása nem okoz problémát, ha elhatározom magam.

makrók a zsírvesztéshez

Jelenleg nem eszem cukrot, glutént módjával, de fogyasztok, valamint nem eszem tejtermékeket és rántott dolgokat sem. Ahogy akkor is, most is kcal a napi kalóriamennyiség, amit eszem, edzés napokon akár kcal is. Ez kcal esetén g ch, 53 g zsír és g fehérje. Minden napomat igyekszem úgy összeállítani, hogy nap végére meglegyenek az arányok és minden étkezés tartalmazzon ch-t, zsírt, és fehérjét is kivétel néha az uzsonnák és tízóraikvalamint a ch ne csak keményítő legyen, hanem mindig legyen mellette zöldség is.

Ha pl.

Makrotápanyagok és az időbeli elosztás

Az ebédem és a vacsorám általában ugyanaz. Íme, egy napom fotókkal, makrókkal: Reggeli: — 3 szelet 60 g saját sütésű teljes kiőrlésű tönkölykenyér van benne lenmag liszt is és No carb liszt is — 75 g sonka csak egyfélét veszek, ami szín hús — madársali, uborka, paradicsom, retek — vaj helyett mustárral kentem meg a kenyeret opció: tojásrántottát szoktam, sonka helyett tonhalat, pestoval kenem meg a kenyeret, pitát sütök zablisztből kcal, 28 g ch, 22 g fehérje, 4 g zsír Tízórai: Ezt nem fotóztam :D — 1 db zöldalma kcal, 33 g ch, 2 g fehérje, 10 g zsír — g csirkés quinoa quinoa, csirkemell, borsó, bacon, hagyma, paradicsom, gomba, parmezán kcal, 37 g ch, 42 g fehérje, 18 g zsír opció: köret vagy krumpli, köles, quinoa, basmati rizs, édesburgonya, kuszkusz és bulgur valamint tönköly tészta ritkán.

  1. Zsírégetés, leegyszerűsítve
  2. Juliana wright fogyás
  3. A hatékony zsírégetés elmélete és számításai | Clean Eating HU
  4. Zsírégetni lefordítani
  5. A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével.
  6. De miért reagál a szervezeted másként, ha elvileg mindkét esetben több kalóriát égetsz el, mint amit bevittél?
  7. Kézi Arnold EgyébTáplálkozás Aki valaha is diétára adta a fejét, a zsírvesztés jegyében és tartotta is magát szépen —állítóag vannak ilyen emberek, én is ismerek valakit, aki látott valakit, aki már hallott valakiről- az tudja, hogy nem a legkellemesebb kalóriadeficit mellett edzeni.
  8. Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában. Kalóriák makro módra! | Peak girl

Mellé párolt vagy grill zöldségek, saláta, savanyúság Uzsonna: hétvége van, néha sütök — g fehérjés brownie kókuszliszt, zabpehelyliszt, marhafehérje, tojás, kókuszzsír 5 tea fogyáshoz, 20 g ch, 13 g fehérje, 13 g zsír.